کلاس انگلیسی

من خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خوشحالم که توی ایران و با سیستم آموزش و پرورش ایران بزرگ شدم!!!! تا ۲ هفته پیش امکان نداشت این حرف رو بزنم، ولی الان کاملا نظرم عوض شده. با تمام ایراد ها و مشکلات و سختی هایی که سیستم آموزشی ایران داره، اقلا آخرش آدم یه چیزی یاد می گیره!!!! ولی اینطور که من می بینم اینجا وضع فرق داره. نه فقط توی مدرسه چیزی یاد نمی گیری ( مگر اینکه خودت اضافه کار کنی، یا اینکه مدرسه خصوصی بری!) بلکه کسی هم براش مهم نیست که چیزی می فهمی یا نه!!! چرا دارم این حرف ها رو می زنم؟ به خاطر کلاس انگلیسی:

در طول این ۶ هفته (که تا الان ۲ هفته اش گذشته) من درس انگلیسی دارم. روز اول که رفتم سر کلاس کلی نگران بودم، چون فکر کردم که با یک سری بچه امریکایی که توی این مملکت بزرگ شدن و درس خوندن باید انگلیسی بخونم و برای من خیلی سخت خواهد بود. اما همون روز اول از اشتباه در اومدم!!!! معلم بعد از اینکه خودش رو معرفی کرد و یک کم با ما صحبت کرد، رفت پای تخته و یک تمرین خیلی ابتدایی نوشت تا ببینه وضعیت کلاس چیه. خالا این تمرین چی بود؟

        strawberry                peanutbutter                        coffee

noun       

verb       

 adjective 

یعنی برای هر کدوم از اون ۳ تا چیزی که بالا نوشته، ۳ تا اسم و فعل و حرف بنویسیم. یکی از وسط کلاس دستش رو بلند کرد و پرسید:

when you say "noun" you mean "a, e, i, o, u" ?????   s

ولی این فقط اول ماجرا بود. این مردم که در هر رده سنی هستن و خیلی هاشون دانشگاه هم رفته اند، نمی دونن که فرق تشبیه و استعاره چیه!!! نصفی شون که تا به حال کلمه «استعاره» رو نشنیده بودن!!!!  و فقط مشکل اینجا نیست. این ادم ها هیچ گونه معلوماتی به غیر از آخرین اخبار هالیوود ندارن!!! از کل شاعر های انگلیسی زبان، فقط شکسپیر رو می شناسن! اون هم فقط اسمش رو شنیدن، یعنی وقتی شعرش رو می خونن، نمی فهمن چی داره می گه...  دیگه توی ایران هر چقدر هم آدم بی سواد و بی مطالعه باشه، می تونه ۱۰ تا شاعر رو برات لیست کنه و ۱ بیت از شعر هاشون رو برات بخونه!!!! 

دیگه چقدر باید وضعیت درسی شون افتضاح باشه که من، یه آدم فارسی زبان، بهتر از اینها توی کلاس انگلیسی به سوال ها جواب می دم!

ریاضی هاشون هم که جای خود داره! واقعا منتظرم ببینیم ترم بعد توی کلاس ریاضی چی می گذره!!! همین ۲ روز پیش، سر کار که بودم به یکی از پسر ها که الان کالج هستش کمک کردم که ک.م.م ۶ و ۸ رو حساب کنه!!!

یه نفر ، یه روز ، یه حرف خوبی زد. گفت: مردم آمریکا خیلی احمق اند. فقط ۷۰-۸۰ تا آدم باهوش دارن که فهمیدن چی کار کنن تا ادم های باهوش و با پشتکار رو بکشونن توی این مملکت تا براشون کار کنن و جا شون فکر کنن!!!!

نظرات 7 + ارسال نظر
مینا یکشنبه 23 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 09:07 ب.ظ http://mina.webialist.com

میتونی مطمئن باشی اون باهوش ها هم آمریکایی نیستند ! از خارج ایمپورت شدند !

سوگلی سه‌شنبه 25 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:22 ق.ظ http://sogoli.persianblog.com

من چی بگم ؟! یعنی اینقدر وحشتناک هستن‌؟!!!!!!!!!!!!!!!!!

رویا چهارشنبه 26 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:51 ب.ظ

خدا از دهنت بشنوه!البته بگم بنده خدا بهتره!..بیا اینو به بعضی از این شاگردای من بگو که هی دم از سواد بچه های اونور آب میزنن!البته بجز بچه های بانغه خودمون ها!

نادر پنج‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:15 ق.ظ http://bolts.blogspot.com

فرقشون اینه که اونجا اون 70-80 نفر در راس امورند، اینجا، 70-80 نفرهامون رو می فرستیم از مملکت بروند.

سمیرا جمعه 28 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:41 ب.ظ

سحر گلم سلام بیمعرفت چرا جواب نامه های زیبای منو نمیدی بابا من که میگم برگردین ! حرفمو گوش نمیکنی دیروز خیلی دلم گرفته بود و دلم براتون خیلی تنگ شده بود مخصوصا برای مامانت بیخیال امریکا برگردین دلم برای تو و علی هم تنگ شده به مامان و علی سلام برسون و همیشه به ایرانی بودنم افتخار میکردم الان ۱۰۰ برابر شد امیدوارم موفق باشی قربانت سمیرا

mina پنج‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 10:05 ق.ظ

بابا خوشحالی بسه دیگه
الان چند هفته ایی میشه که بخاطر سیستم آموزشی ایران اینقدر خوشحالی :) آپدیت کن دوستم

امیر سه‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:15 ب.ظ

سلام
ببخشید مزاحمتون می شم من یک کمک و راهنمایی از شما میخواستم لطفا ایمیلتون را برایم ارسال کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد